کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی شهرستان گلپایگان

آشنایی با قوانین ومقررات سنجش وارزشیابی تحصیلی

کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی شهرستان گلپایگان

آشنایی با قوانین ومقررات سنجش وارزشیابی تحصیلی

کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی شهرستان  گلپایگان

با همکاری شما بر آنیم که با راه اندازی این وبلاگ بتوانیم مراجعین محترم را با قوانین و مقررات شرکت در امتحانات آشنا سازیم و چنانچه سوالی دراین خصوص داشته باشند پاسخگو باشیم به امید خدا

۴ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۲دی

روش‌های خواندن

روش‌های خواندن متن در دبستان عبارتند از:

  1. خواندن خطابی: در این شیوه، معلم یا یکی از دانش آموزان متن درسی را خطاب به دیگران می‌خواند و آن‌ها ضمن گوش دادن به متن نیز توجه می‌کنند.
  2. همخوانی:در این نوع خواندن، آموزگار یا یکی از شاگردان متن را با صدای بلند خوانده و دانش آموزان دیگر با صدای بلند آن را تکرار می‌کنند. این شیوه بیشتر در کلاس اول کاربرد دارد؛ البته استفاده زیاد از این شیوه موجب کُندخوانی بچه‌ها می‌شود و انرژی زیادی را از آنان می‌گیرد.
     
  3. خواندن اجمالی: هدف از این روش دستیابی به نکته‌ها و مطالب مهم کتاب و مضمون کلی آن در زمان کوتاه و با سرعت زیاد است. در این شیوه، معلم از جزئیات صرف نظر کرده و به نکته‌های کلیدی درباره ساختار مطالب و نکات مهم درس توجه می‌کند.
  4. سریع خوانی: هدف از سریع خوانی، آشنایی کلی با متن است نه درک عمیق آن. در این روش، سرعت خواندن زیاد می‌باشد. تند خوانی، مستلزم حرکت منظم چشم بر روی صفحه کتاب است؛ این نوع خواندن را می‌توان از پایه چهارم ابتدایی آموزش داد.
  5. عبارت خوانی (گروه خوانی) : در این روش، به جای توقف چشم بر روی تک تک کلمات، به گروهی از کلمات توجه می‌شود. روش عبارت خوانی دو سطح دارد: سطح مکانیکی در ارتباط با عادت دادن چشم برای حرکت سریع از طریق توجه به گروهی از کلمات است؛ در سطح ادراکی خواننده بردرک فهم مطالب تاکید خواهد داشت. در پایه اول ابتدایی، خواندن به صورت کلمه به کلمه یا حرف به حرف است ولی از پایه دوم به بعد می‌توان به آموزش گروه خوانی اقدام نمود.
  6. دقیق خوانی: هدف این نوع خواندن، درک کامل مطلب و نگهداری آن به شکل منطقی در حافظه است،به گونه‌ای که امکان بازیابی متن در موقعیت‌های بعدی به آسانی میسر می‌باشد. در این روش، از فنون سازماندهی، حاشیه نویسی، علامت گذاری و خلاصه کردن مطالب استفاده می‌شود. در این شیوه تاکید بر فهم به جای حافظه طوطی‌وار است؛ خواننده از خواندن لذت برده و به سمت آن بیشتر روی می‌آورد. این نوع خواندن، از همان پایه اول ابتدایی باید مورد توجه قرار گیرد.
     
  7. خواندن تجسّسی: هدفِ این نوع خواندن، درک عمیق‌تر، کنجکاوی بیشتر و شرکت فعّالانه در خواندن است. برای رسیدن به هدف مذکور، باید قبل از مطالعه سوال‌هایی از متن انتخاب شود. هدف از خواندن تجسّسی این است که خواننده به یک قضاوت منطقی و درک کامل از متن برسد. در این روش، خواننده از تنگ نظری رهایی یافته و توانایی تشخیص، تحلیل، ارزش‌گذاری، نظم و خلاقیت پیدا می‌کند.
  8. خواندن لذتی: هدف از این نوع خواندن، درک زیبایی‌ها، افزایش آگاهی و لذت بردن از آثار هنری است. این هدف از مطالعه شعر، قصه و ضرب‌المثل قابل وصول است.
۱۵دی
تأثیر مداد سیاه در آینده دو کودک:
اول:دزدی حرفه ای 
واما دومی:مدیربزرگترین خیریه شهرش

1-روزی در دفتر یک وکیل نشسته بودم که با بزرگترین سارق حرفه ای آشنا شدم؛
ازاو پرسیدم چگونه به اینجا رسیدی؟
با تبسمی گفت :سببش مادرم بود, گفتم چگونه؟
گفت: چهارم ابتدایی بودم وروزی از مدرسه بازگشتم در حالی که مداد سیاهم گم شده بود,هنگامی که مادرم فهمید سخت مرا تنبیه کرد ومرا غیر مسوول وبی حواس ووو خطاب کرد آنقدر تنبیه مادرم برایم سخت بود که تصمیم گرفتم دیگر هیچ وقت دست خالی به خانه برنگردم؛ ومدادهای دوستانم را بردارم؛
روز بعد نقشه ام را عملی کردم ،وهر روز یک دو مداد کش می رفتم تا اینکه تا پایان ترم از تمامی دوستانم مداد برداشته بودم،ابتدای کار خیلی با ترس اینکار را انجام می دادم ولی کم کم بر ترس غلبه پیدا کردم ،وازنقشه های زیادی استفاده کردم تا جایی که مدادها را از دوستام می دزدیدم وبه خودشان می فروختم،بعد از مدتی اینکار برایم عادی شد تصمیم گرفتم کارهای بزرگتر انجام دهم وکارم را تا کل مدرسه ودفتر مدیر توسعه دادم،خلاصه آن سال برایم تمرین عملی دزدی حرفه ای بود ..تا اینکه سارق حرفه ای شدم.
2- پسرم دوم دبستان بود روزی از مدرسه بازگشت در حالی که مداد سیاهش را گم کرده بود،
گفت مدادم را گم کردم.گفتم خوب چکار کردی بدون مداد؟
گفت از دوستم مداد گرفتم به او گفتم: خوبه ،دوستت از تو چیزی نخواست؟ خوراکی چیزی ..؟
گفت :نه چیزی از من نخواست.
گفتم: پس او نیکیهای زیادی را سود کرد ،
تو چرا اینقدر نیکی جمع نکنی؟ گفت: چگونه من هم نیکی جمع کنم ؛به او گفتم دو مداد می خریم یکی برای خودت ودیگری برای کسی که ممکن مدادش گم شود وآن را (مداد نیکیها) می نامیم،اون مداد را برای کسی که مدادش گم شود سر زنگ درس می دهی وبعد از پایان درس پس می گیری،پسرم خیلی شادمان شد وشادیش بعد از عملی کردن این پیشنهاد چند برابر شد،طوریکه در کیفش تا شش مداد بر می داشت که به نفرات بیشتر کمک کند وعجیبتر آنکه سطح علمی درسش بسیار رشد کرد وعلاقه اش به مدرسه چند برابر شد وستاره کلاسش شد بطوریکه همه او را صاحب مدادهای ذخیره می شناختند ؛وهمیشه از او کمک می گرفتند.
حالا بزرگ شده واز نظر علمی در سطح عالی قرارگرفته وتشکیل خانواده داده،
واکنون صاحب بزرگترین جمعیت خیریه شهرمان است
پس در تربیت مان خیلی مراقب رفتارمان باشیم وموقعیتهای ناخوش را به خوبی به موقعیت خوب تربیتی تبدیل کنیم.
ببینیم با فرزندانمان چگونه باید رفتار کنیم ؟
 
۰۸دی

جهت دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور94
کدمنطقه گلپایگان 1753

۰۶دی

مدارس متوسطه نوبت دوم

موضوع : اخذ کد سوابق تحصیلی کنکور سال 1394
 

      با سلام و احترام با عنایت به نامه شماره  24124-  93/10/1 اداره کل متبوع در خصوص اخذ کد سوابق تحصیلی دانش آموزان شرکت کننده در کنکورسال 1394 توجه مدیر محترم آموزشگاه را به نکات ذیل جلب می نمائیم:
1- اطلاعات تحصیلی دانش آموزان از تاریخ 93/10/15 بر روی سامانه http://dipcode.medu.ir  قابل مشاهده می باشد.
2-  دانش آموزان می بایست ازتاریخ فوق  به سایت مزبور مراجعه و نسبت به مشاهده اطلاعات تحصیلی خود و تایید آن ، در صورت صحت اقدام نموده و نسبت به چاپ فرم کد  سوابق تحصیلی اقدام نمایند  و تا پایان اعلام نتایج کنکور این فرم را نزد خود نگهداری کنند.    
2/1- اطلاعات تحصیلی شامل مشخصات فردی و نمرات امتحانات نهایی پایان تحصیلات متوسطه رشته های نظری  از سال 84 الی شهریور 93 می باشد.
2/2 - اطلاعات دانش آموزان فارغ التحصیل دی ماه 93 پس از فراغت از تحصیل بر روی سامانه قرار خواهد گرفت.
3- در صورت وجود مغایرت و یا عدم وجود اطلاعات تحصیلی به صورت کامل ،دانش آموز می بایست از طریق بخش رسیدگی به مغایرتها ، فرم مربوطه را تکمیل و با گزینه ارسال آن رابه منطقه محل اخذ دیپلم خود ارسال نماید. مسئولین مربوطه ظرف مدت 24 ساعت تقاضای نامبرده را بررسی ،و  راهنمایی لازم رااز طریق همان سامانه اعلام خواهند نمود.  
1/3 - هر داوطلب فقط می تواند یکبار اعلام مغایرت نماید  که لازم است دانش آموزان با توجه به ثبت نام یک مرحله ای کنکور در بهمن ماه ، توجه لازم را به این مهم داشته باشند.
2/3 - چنانچه دانش آموزی بعد از فراغت از تحصیل مشخصات شناسنامه ای خود را تغییر داده نیاز به اعلام مغایرت نمی باشد. این قبیل افراد بایستی تصویر شناسنامه و صفحه توضیحات آن راهنگام ثبت نام ارسال نمایند. لازم به ذکر است تاریخ تغییر درج شده در شناسنامه باید بعد از تاریخ فارغ التحصیلی باشد.
3/3 - دانش آموزان محترم چنانچه ظرف مدت زمان مذکور پس از اعلام مغایرت پاسخی دریافت ننمودند می توانند مستقیما" به کارشناسی سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش مربوطه مراجعه و یا با تلفن 57421001 امتحانات گلپایگان( خاص فارغ التحصیلان منطقه گلپایگان )  تماس حاصل نمایند.
4- به دانش آموزان تاکید گردد در اولین فرصت نسبت به این مهم اقدام نمایند تا اگر اطلاعات آنها دچار مشکل بود فرصت کافی برای رفع آن وجود داشته باشد.
شایسته است مدیران محترم ضمن اطلاع رسانی در فرصتهای مقتضی ،بر اساس بند بخشنامه وزارتی زمینه اخذ کد سوابق تحصیلی را در آموزشگاه  با نظارت مستقیم مدیر محترم ، برای دانش آموزان فراهم نمایند تا خدای ناکرده مراجعه آنها به مراکز رایانه ای زمینه ساز  مشکلات بعدی برای ثبت نام در آزمون سراسری نباشد